A kaland kategória útvonala:
01/16 1. nap: Budapest - Mantova 833 km
01/17 2. nap: Mantova - Perpignan 900 km
01/18 3. nap: Perpignan - Almeria 1012 km
01/19 4. nap: Nador - Merzouga 671 km
01/20 5. nap: Merzouga - Zagora 345 km
01/21 6. nap: Zagora - Tata 299 km
01/22 7. nap: Tata - Tatouine 645 km
01/23 8. nap: Tatouine - Laayoune 330 km
01/24 9. nap: Laayoune - Dakhla (TOC) 562 km
01/25 10. nap: Dakhla (TOC) - Nouadhibou 404 km
01/26 11. nap: Naouadhibou - B2 Beach 365 km
01/27 12. nap: B2 Beach - Nouakchott 158 km
01/28 13. nap: Nouakchott - Kiffa 651 km
01/29 14. nap: Kiffa - Gouray 277 km
01/30 15. nap: Gouray - Kayes 162 km
01/31 16. nap: Kayes - Diema 287 km
02/01 17. nap: Diema - Bamako 364 km
TOTAL: 8265 km
A verseny és kaland kategóriában induló járművek két egymástól különböző útvonalon teljesítik a távot. A verseny kategória 8500 kilométer, míg a kaland kategória 8283 kilométer lesz a 2010-es futamon. Mindkét útvonal káprázatos helyekre juttatja el az indulókat.
Az út Európa szívéből, Budapestről indul. Marokkóban megbirkózunk a Szarhró-hegység sziklás és időnként havas bérceivel, a zagórai kősivataggal és a futam történetében először az Iriki sóstón is át kell majd vágnunk.
A köves marokkói hegyi földutak után Mauritániában a B2 Beachen töltünk egy éjszakát. (A Budapest-Bamakóról nevezték el Mauritániában ezt a tengerparti plázst B2 Beachnek. Ma már térképek is így jelölik ezt a pontot.) Közben leküzdjük a Szahara aranyló dűnéit, és földutakon, homokos utakon, szavannai szekérutakon, salakos földutakon jutunk el Diema környékére, ahol egy mali segélyszervezet jóvoltából egy apró mali faluban is töltünk egy éjszakát, és karitatív feladatok várnak majd ránk. Végül a 17. napon begurulunk fekete Afrika lelkébe, a Mali fővárosba: Bamakoba.
Marokkóról, Nyugat-Szaharáról, Mauritániáról és Maliról érdekes információk találhatóak az alábbi bejegyzéseknél: