Az 5. alkalommal megrendezésre kerülő Budapest-Bamako a világ legnagyobb transzkontinentális autóversenye és túrája, legnagyobb kaland rallyja és a legjelentősebb afrikai jótékonysági motorsport esemény. A 2010. január 16-án rajtoló kaland kategória 17 nap és 8283 kilométer megtétele után érkezik a Mali Köztársaság fővárosába, Bamakoba. Eddig 32 ország közel 200 csapata nevezett a megmérettetésre. Hívták már fapados Dakarnak, a londoni Guardian pedig a világ 10 legnagyobb kalandja között tartja számon.
A Párizs-Dakar Rally mára köztudottan a jól pénzelt profi sportolók terepjárós küzdőterévé vált. A verseny hatalmas üzletet jelent, ahol az eredmény -sok technikai sporthoz hasonlóan- meghatározó részben az anyagi háttéren múlik. A Budapest-Bamako a Párizs-Dakarral szemben olyan futam, amely a Dakar kalandélményét nyújtja, de ahhoz képest szerény költségvetéssel is finanszírozni lehet.
Az egyszerű kezdetek óta a Nagy Afrikai Futam felnőtt, de hű maradt az eredeti alapelveihez: bárki – bármivel - bárhogy. A futamon verseny és kaland kategóriákban lehet indulni. A verseny és a kaland egyszerűsége a minimál asszisztenciában és az alacsony költségekben rejlik.
A Budapest-Bamako Rally a transz-szaharai autóversenyzés és az afrikai autós kaland rallyk lángját viszi tovább. A rajt nem Párizs és a cél nem Dakar, de az élmény ugyanaz: végig robogni köves marokkói hegyi földutakon, leküzdeni a Szahara aranyló dűnéit és befutni a Mali fővárosba salakos földutakon.
A Budapest-Bakamo Rally olyan verseny, ahol nem annyira egymás, mint inkább a nehézségek, az embertelen körülmények legyőzése, az emberi akarat, teljesítőképesség felfedezése és egy kalandos küldetés teljesítése a cél.
A futam minden évben kiemelkedő karitatív esemény Maliban és Mauritániában. Minden csapat ajándékokkal és adományokkal felszerelkezve érkezik a világ 5. és 6. legszegényebb országába. A legkiemelkedőbb karitatív munkát végző csapat nyeri el a Teréz Anya Jótékonysági Díjat.
A Budapest-Bamako mára a világ legnagyobb jótékonysági rallyja. Minden évben rengeteg adományt juttatnak el a résztvevők a világ legszegényebb országaiba. Minden csapat saját lelkiismeretére van bízva, hogy mit és mennyit hoz, és azt kinek adja.
A futam során az afrikai embereket, a helyi kultúrákat és közösségeket is megismerhetjük.
A verseny és kaland kategóriában induló járművek két egymástól különböző útvonalon teljesítik a távot. A verseny kategória 8500 kilométer, míg a kaland kategória 8283 kilométer lesz a 2010-es futamon. Mindkét útvonal káprázatos helyekre juttatja el az indulókat.
Az 5. születésnapjára készülő Budapest-Bamako az elmúlt években jelentős fejlődésen ment keresztül. Az első fapados Dakaron 2005. decemberében a Hősök teréről 42 csapat startolt, míg a 2010. január 16-án rajtoló és 17 napig tartó futamra eddig közel 200 csapat nevezett be 32 különböző országból. A szervezők ígérete szerint minden eddiginél izgalmasabb és lenyűgözőbb lesz az 5. Budapest-Bamako.
A Dakar Rally afrikai kivonulása óta a Budapest-Bamako a legnagyobb afrikai autóverseny és a világ legnagyobb amatőr rallyja. A gazdasági válság és az autó ipart sújtó recesszió sem kedvez a drága professzionális futamoknak és a profi autósportnak. A Budapest-Bamako túra kategóriájában viszont már február végén betelt a nevezési keret és a verseny kategóriában is pár hely áll csak rendelkezésre.
A Desert Fox csapat célja, hogy kaland kategóriában indulva legyőzze a hosszú és nehéz út során felmerülő kihívásokat és teljesítse a távot, miközben karitatív feladatokat lát el.