2010.01.20. 05:24 SMS:
"A konvojunk megérkezett a hivatalos táborhelyre. Minden rendben! Az Együtt Másokért csapat autója lerobbant Nador után. Otthagytuk őket a szerelőnél, és velük maradtak Paték is, hogy ne maradjanak egyedül. A 8 autós konvoj egyelőre 6-ra csökkent. Átkeltünk az Atlasz hegységen és egy köves, homokos sivatagi útszakaszon is."
Budapest-Bamako 2010.01.20. összefoglaló videó az RTL-Klubon.
Budapest-Bamako 2010.01.21. összefoglaló videó az RTL-Klubon.
Január 19. Nador-Merzouga
Hajnalban már sokan ott topogtunk a fedélzeten, és a távoli horizontot figyelve néztük, ahogy feltűnnek Nador fényei. Az már Afrika! :-) Reggel fél 7 körül kötött ki a komp, majd kigördült a végeláthatatlanul hosszú autósor. A viszonylag gyors okmányellenőrzés után a többi veszprémi csapattal együtt tartottunk egy kis megbeszélést, majd a reggeli, a pénzváltás, és a tankolás után együtt, konvojban haladva hagytuk el a várost. Más csapatok is verődtek hozzánk, így 8 autóval vágtunk neki az útnak. Közben egy-egy autószerelő műhely mellett megálltunk, mert Tóniék meg szerették volna javíttatni az önindítójukat, de sajnos nem találtak alkatrészt. Egy kissé nehezen találtuk meg a városból a megfelelő irányba vezető utat, mivel a központilag a GPS készülékekre adott Afrika térképpel nem lehet útvonalat tervezni, csak az úthálózatot mutatja, és a pozíciót, és emiatt önmagában nem használható, csak egy jó térképpel együtt. Sajnos a központilag adott Michelin térképek egy kissé elavultak, és sok utat nem jeleznek. Szerencsére a konvoj néhány tagjának van egész jó térképe is. 11.30-kor még Nadorban keringtünk. A helyes út megtalálása után irány az Atlasz hegység! 13 óra körül az Együttmásokért csapat autójának elszakadt a vezérműszíja. Szerencsére pár száz méterre volt egy autójavító műhely, ahol megnézték a problémát, és közölték, hogy csak másnanpra tudnak alkatrészt szerezni. Így a csapat nem tudott tovább jönni velünk. Hogy ne maradjanak magukra, és a tolmácsolás miatt is a Fog-ász csapat velük maradt. A maradék 6 csapat folytatta az útját a meredek szerpentineken, az Atlasz hegység hatalmas hegyein keresztül. Már késő este volt, mikor átjutottunk a hágókon, de még több száz km volt hátra a táborhelyig. Helyenként nagyon rossz és szűk utakon haladtunk, melyeken sokszor hatalmas sár- és vízátfolyások voltak. Néhány kisebb patakon gázlókon jutottunk át. Az út vége felé le kellett mennünk az aszfaltos útról és egy köves, homokos földúton kellett mennünk a táborhelyig, ami egy igazi, sivatagos, homokbuckás terület szélén található. Ezt a nagyon rossz, homokos utat is jól bírta a kis Ford Transitunk. Hajnali 2 óra után értünk be a táborhelyre, ahol a sátrak összerakása után még egy kicsit beszélgettünk, és hajnali 4 után letettük magunkat pihenni. Senkit sem kellett altatni...